Thailand

12 maart 2014 - Krabi, Thailand

Thailand

Hallo halloooo!! Daar ben ik weer! Met een nieuwe blog. Door wat problemen kon ik mn andere blog niet meer gebruiken, dus heb ik al een tijdje niks meer geschreven. Nu is t echt wel weer tijd om jullie te laten weten wat ik allemaal uitspook.

Begin maart ben ik naar Thailand gevlogen om samen met Mariya door Thailand te reizen. Ik vloog naar Phuket, om vandaaruit naar de eilanden van Thailand te reizen. We zaten in een supercool hostel in t centrum van Phuket. Capsule hotel, waar iedereen zn eigen capsule oftewel minikamertje had. Heel grappig concept en goed hostel. Ze hadden een spa met sauna's en een aantal flatscreen tv's waar je films op kon kijken. Phuket zelf was verder niet zo boeiend, veel gezinnen en vieze oude Russen die op zoek waren naar jonge Thaise meisjes. De straat waar we zaten, was de barstrip. Overal half naakte meisjes, vrouwen die achter t raam aan t paaldansen waren, ladyboys en viezerikken die je bij een pingpongshow naar binnen probeerden te krijgen. Mariya en ik hadden niet zo'n goeie vibe hier, dus hebben we er lekker een chill-sauna-movie dagje van gemaakt. Na 2 nachtjes in Phuket hebben we de boot naar ons eerste eiland gepakt: Koh Phi Phi. Vorig jaar met Theo was ik hier ook geweest en t is absoluut één van mijn favoriete eilanden. Maar dit keer was t wel een beetje anders. Vorig jaar was t laagseizoen en was er bijna niemand, maar nu was t heel druk! Helemaal vol met engelse partygasten. Opzich niks mis mee, elke avond waren en vuurshows en feestjes op t strand, dus Mariya en ik vermaakten ons prima. We zaten in een hostel op t strand en de bass van de muziek was zo sterk dat de muren van onze kamer trilden. We zaten op een kamer met allemaal 18-jarige engelsen, die elke nacht superdronken en asociaal waren, dus wij 'oude-wijven' vroegen of we misschien naar een andere kamer konden verhuizen. Dit was t beste idee ever, dit waren wat meer 'backpackers' ipv jonge engelse kids die geld van hun ouders krijgen voor een paar weken vakantie op te gaan en zich helemaal lam te zuipen. Als je op Koh Phi Phi bent, moet je natuurlijk ook t strand van Leonardo DiCaprio gezien hebben; Maya beach, waar de film 'The Beach' opgenomen is. Met een toffe groep mensen hebben we een boot gehuurd en hebben we de hele dag rondgevaren, gesnorkeld en gechillt op mooie strandjes. Met dezelfde groep zijn we van Koh Phi Phi naar Koh Phangan gereisd voor de famous fullmoon party. We hoorden dat alles volgeboekt was dus besloten we om naar t buureiland Koh Tao te gaan en vanaf Koh Tao op de dag van de fullmoonparty de boot naar Koh Phangan te nemen. Op Koh Tao hebben we een paar chille dagen gehad met een eigen bungalow vlakbij t strand. Op de dag van de fullmoonparty was t gekkenhuis op t eiland. Rijen met mensen voor de boot, iedereen in neonshirts en vooral veel gezelligheid. Ik verwachtte eigenlijk niet zoveel van de fullmoon, dacht dat ik t niet zo leuk zou vinden, maar vond t wel de moeite waard om er heen te gaan en zelf te zien wat er nou zo speciaal is aan de fullmoonparty op Koh Phangan. Maar t was echt heel erg gaaf. T hele strand vol met verschillende muziekstands, iedereen op t strand, niet té druk, we kwamen veel bekenden tegen dus t viel allemaal heel erg mee. Mariya en ik waren in een groep met Argentijnen terecht gekomen en daar hebben we de hele avond mee opgetrokken en een superleuke avond gehad. We sliepen in t hotel van een aantal mensen, met zn drieën in een éénpersoonsbed, hilarisch. T hotel was prachtig, met zwembad en uitzicht op t strand, dus besloten we nog n nachtje te blijven. De volgende dag vertrokken we naar Koh Lanta voor een paar dagen relaxen, zonder feestjes en alcohol. We boekten een luxe hotel aan t strand met zwembad en hebben een aantal dagen lekker niks gedaan. Boek lezen op t strand, lekker eten, met de scooter rondcruizen en duiken. We hebben gedoken met één van mn favoriete dieren: Manta Rays!! De duiken opzich waren niet bijzonder, maar de Manta Rays des te meer!! Tmaakt niet uit hoe vaak ik ze al gezien heb, t blijven prachtige beesten! Na Koh Lanta zijn we met de boot naar Koh Lipe gegaan. Koh Lipe is een klein eiland vlakbij de grens met Maleisië. T heeft een strand aan de ene kant en een strand aan de andere kant met 1 straatje die de stranden met elkaar verbindt. Koh Lipe is wat duurder, dus helaas weinig backpackers. Ook hier hadden we pech met t vinden van een hotel. T was een week vakantie in Maleisië en China dus alle hotels waren volgeboekt en t hele eiland vol met irritant Chinezen. Maar Koh Lipe is fantastisch!! Supermooi wit strand met helderblauwe zee, echt een paradijs. Leuke restaurantjes en goeie vibe! We hadden uiteindelijk een heel schattig klein bungalowhutje gevonden, dus Mariya en ik waren helemaal happy. T was wel back-2-basic, dus op een gegeven moment wil ik onder de douche stappen en hoor ik Mariya gillen dat er n spin rondloopt. 2 seconde later spot ik de mega grote spin naast me op de muur en ren ik half naakt gillend de douche uit, Mariya begint de gillen en samen staan we te springen op t bed en liggen we in een deuk omdat we een stelletje gillende keukenmeiden zijn. We durfden allebei niet meer de badkamer in, dus haalden we de man van de receptie erbij die m voor ons weg heeft gejaagd. Jeeej, hopelijk komt ie niet meer terug! Na Koh Lipe besluiten Mariya en ik niet meer samen verder te reizen. We hebben niet echt dezelfde reisstijl, dus ik was blij dat ik weer mn eigen ding kon doen. Thailand was superleuk, maar wel heel toeristisch. Veel mensen, een stuk duurder dan Cambodja en Vietnam en de locals leken de toeristen een beetje zat te zijn. Na een maand Thailand is t tijd om afscheid van Mariya en Thailand te nemen en de grens naar Maleisië op t zoeken.