Maleisië

1 april 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Maleisië

Mijn vlucht naar de Filipijnen is geboekt, dus ik had nog ruim een week om van Koh Lipe, Thailand baar Kuala Lumpur te reizen. Dus op naar Langkawi, een eiland net over de grens. Heerlijk om weer even alleen te zijn. Ik had geen idee waar ik heen ging, dus ben ik in de bus gestapt en vroeg waar hostels bij t strand waren en een half uur later werd ik netjes voor een aantal hostels gedropt. Daddy's guesthouse, prima dorm met overal hangmatten voor een prijs van een luttele €3,-!!! Meteen allemaal leuke mensen leren kennen en kaartspelletjes op t strand gespeeld. De volgende dag met een meisje van t hostel een scooter gehuurd en rond t eiland gereden. Er was een cabinelift (zoals op wintersport) die ons naar de hoogste berg van t eiland bracht, waar we uitzicht hadden over zee en t eiland! Gaaaff!! Daarna naar een verlaten strand met parelwit zand en helderblauwe zee. Je zou denken dat t gaat vervelen, maar nee, I loooove the beach :) en ik kan er geen genoeg van krijgen! Na een paar chille dagen, ben ik met de boot naar Georgetown in Penang gegaan. Penang staat bekend als t culinaire hoogtepunt van misschien wel heel Azië?! Geen idee, want zoals je weet is eten niet echt mijn ding. Ik probeer wel heel veel verschillende dingen, maar toch is t niet echt aan mij besteedt. Maaaar ze hadden een heleboel schattige winkeltjes met leuke hebbedingetjes en troepjes en heel veel kledingwinkels waar ik een hele dag rondgeneusd heb. Na 2 dagen Penang was t tijd om richting Kuala Lumpur te gaan. De bus was echt suuperluxe, een eigen tv schermpje en grote comfi stoelen! Haha ik moest hardop lachen toen ik erachter kwam dat de knopjes op de stoelleuning de aan en uitknopjes voor de massage-stand waren! Bizarrrrrr, dat is wel ff wat anders dan de crappy bussen waar ik de laatste tijd in rondgereden heb. In de bus kwam ik 2 Nederlandse meiden tegen en met hun heb ik mijn laatste twee dagen in Maleisië doorgebracht. Wel leuk om te zien hoe makkelijk t is om met Nederlanders om te gaan. Ik doe t bijna niet, vind t leuk om mensen van andere landen te ontmoeten, maar deze twee waren echt hilarisch. De eerste dag hebben we lekker toeristisch gedaan, chinatown en de Patronastowers en de tweede dag hebben we de hele dag geshopt! Kuala lumpur is suuupergoed om te shoppen, ze hebben alle merken en zo goedkoop!! Hier kom ik zeker terug om even goed in te slaan voordat ik naar Australië ga of terug naar huis kom!! De volgende dag gingen de meiden weg en had ik nog n dagje alleen, maar ik kwam een meisje tegen in mn hostel en we besloten om naar de bios te gaan. We vlogen allebei de volgende dag vroeg in de ochtend dus dat was de perfect dagbesteding. Gigantische bioscoop in een nog gigantischere shoppingmall met als kers op de taart een achtbaan midden in de shoppingmall!!!! Haha ik kon mn smile niet meer van mn gezicht krijgen die dag. Wat wil je nog meer? Popcorn, Captain America, shopping én achtbanen!!?!? Haha ik was helemaal happy.
Ook al ben ik niet lang in Maleisië geweest, t voelde wel heel goed. De mensen waren vriendelijk en alles was goed geregeld en ik voelde me eigenlijk wel veilig overal. T is goed dat ik nu naar de Filipijnen vlieg, want daar wacht ik nu al zooo lang op en ik heb er zo'n zin in, maar ik zou opzich nog wel langer in Maleisië willen blijven en meer willen zien. Mooi land met serieus lekker eten, ik heb zelfs vooral bij Indiaase restaurants gegeten, kan je nagaan