Surfin the Sunshine coast

7 december 2014 - Noosa (heads), Australië

Na Fraser Island vertrokken Hannah en ik samen naar Noosa, aan de sushine coast. We zaten in een heel mooi hostel, met een grote huiskamer met banken waar je lekker tv kon kijken. T weer was wat slechter geworden. De tweede dag dat we daar waren regende t heel hard en konden we niet veel meer doen dan films kijken en chillen. Gelukkig was t die ochtend wel nog mooi weer en waren we even naar t strand geweest. Je kon gratis surfplanken huren bij t hostel, dus ik heb elke ochtend een poging gewaagd om te surfen. Opzich ging t heel goed met mn enkel, maar hij voelde nog wat te stijf en nog niet sterk genoeg om op te springen, dus dat lukt niet helemaal helaas. Maar t was wel superleuk om lekker in t water te liggen en een beetje aan te klooien met de golven. 5 daagjes in Noosa waren zo voorbij, maar omdat ik na 5 dagen regen wel n beetje klaar was met binnenzitten en omdat ik op banen jacht was, was t beter om door te reizen naar Brisbane. Ik had via een uitzendbureau contact met iemand die een hotel/restaurant/pub heeft in Western Australia en ik zou asap kunnen beginnen. En ik moet zeggen dat ik echt wel klaar ben om te gaan werken en iets te doen. T backpacken hier in Australië valt me een klein beetje tegen. Iedereen is heel erg jong en gefocust op feesten. Alle meisjes lopen met rolkoffers, föhns en stijltangen rond. T is meer "flashpacken" dan backpacken. Flashpacken is een luxere versie van backpacken. Alles is hier soort van kant en klaar, je hoeft niks zelf te doen. Als je ergens aankomt, staat er een busje van je hostel klaar om je op te pikken. Alles is geregeld. Super fijn natuurlijk, maar echt avontuurlijk en uitdagend is t niet, dus dat mis ik wel. Dat was in Azië wel een ander verhaal, maar dat vond ik stiekem toch wel heel erg leuk. Toen ik in Brisbane aankwam, werd ik een beetje ziekjes, dus ik heb 2 dagen in bed gelegen en series gekeken en rustig aangedaan. Ik moest toch wachten op mijn vlucht naar Onslow, want dat is waar ik ga werken!!!! Jeeeejjj ik heb een baan!! Tis wel een beetje ver weg en in the middle of nowhere, maar dat is juist leuk!! Lekker remote en rustig, zonder al die menigte backpackers overal. Ik ga 40-50u per week werken in restaurant/pub, ik slaap in t hotel en eten wordt verzorgd, dus helemaal goed geregeld. Ik heb dr zin in.

1. MK:
    22 december 2014
    Heel veel succes met werken, hopelijk bevalt het goed! X
  2. Inekekranenborg:
    22 december 2014
    heel veel succes met je nieuwe baan !liefs Hans en INEKE

lieve Nikkie, veel plezier in je nieuwe werk! pas goed op jezelf!
    liefs Hans en Ineke
  3. Renske:
    23 december 2014
    Ha Nik,
    Een baan!! Fijn zeg! Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn! en meteen vol aan de bak, dat zal wel even wennen zijn! Heel veel plezier en hou ons maar op de hoogte van alle avonturen die je in de pub gaat beleven! Enjoy!

XX