Fraser Island 4x4 jeep tour

3 december 2014 - Fraser Island, Australië

Fraser Island
Van Airlie beach nam ik een nachtbus van 15u naar Rainbow beach. Flinke zit, maar ik had geluk dat er niemand naast me kwam zitten en ik dus twee stoelen voor mezelf had. Ik heb die nacht eigenlijk prima geslapen moet ik zeggen. De volgende dag kwam ik 's ochtends aan in Rainbow beach en heb ik lekker mn boek gelezen in een hangmat aan t zwembas. 's middags kwam Hannah ook in Rainbow beach aan en zijn we naar t strand gegaan, waar we eindelijkkkkkk zonder stingersuit gewoon lekker de zee in konden. T was een supermooi strand en heel chill. 'S avonds zijn we lekker uit eten gegaan, want de volgende ochtend moesten we om 6u op, voor de Fraser Island tour. We werden in groepen van 8 ingedeeld en gelukkig zaten Hannah en ik bij elkaar. We zaten in t groepje met 2 andere NLse meisjes, 3 zweedse meisjes, Hannah en een jongen uit Engeland. T was n heel leuk groepje en het was een wonder dat er geen duitsers in onze groep zaten. Tis hier echt één en al duitsers, overal waar je komt en meestal zijn t groepjes meisjes, die samen reizen en alleen maar duits met elkaar praten, dus wat dat betreft hadden we geluk. Iedere groep kreeg een 4x4 jeep en daarmee reden we in een groep van 4 jeeps achter elkaar aan. T heette de tag-along-tour en we mochten allemaal een stuk rijden, dat was echt heel gaaf, want op Fraser Island zijn geen wegen dus we reden op t strand en off-road in t bos. T zonnetje scheen en t eiland was echt heel mooi. We bleven 2 nachtjes op t eiland kamperen, in een tentenkamp speciaal opgezet voor deze tour. We kregen ook een grote koelbox met eten, waar we 3 dagen lang ons eigen eten mee moesten maken, dus t was lekker back to basic. 3 dagen lang hebben we rondgereden over t eiland, naar mooie meren, champange lakes, viewpoints en lazy rivers. De eerste dag had onze groep helaas pech met de auto, hij startte niet meer, dus zaten we vast in de middle of nowhere. Gelukkig werd t allemaal goed geregeld en kregen we de volgende dag een nieuwe auto. 'S avonds konden we zelf koken en daarna zaten we met alle groepen bij t kampvuur. Op Fraser island lopen wilde honden, Dingo's rond, dus je kon niet 's avonds alleen rondlopen en je moest heel voorzichtig zijn met eten, zodat ze daar niet op af komen. Blijkbaar vallen Dingo's mensen aan als ze daar zin in hebben, maar volgens mij is dat allemaal een beetje overdreven. We hebben de laatste dag een paar dingo's gezien, ook redelijk dichtbij, maar ze deden niks... Best lieve hondjes ;)
Haha al met al een suuuuper leuke tour en dat kwam mede door de leuke groep en dat is wel echt belangrijk.