Sailing Whitsunday's

28 november 2014 - Whitsundayeilanden, Australië

Na t knuffelen met Koala's op Magnetic Island, reisde ik verder naar beneden, naar Airlie Beach. Hiervandaan vertrok de zeilboot naar de whitsunday eilanden. Maar voordat t zover was, had ik eerst nog een paar dagen in Airlie Beach met Hannah. Hannah was net terug van haar zeiltrip en had een afterparty met haar boot en ik mocht aanhaken. Ze kregen gratis bier en er waren drankspelletjes in de pub. Halverwege de avond kwam ik een aantal mensen tegen die ik in Mission Beach had leren kennen en ook ziji haakten aan en uiteindelijk was t een hele gezellige avond. Ik was blij om eindelijk weer op een wat levendigere plek te zijn. Hier gebeurde tenminste wat en was er veel te zien. De week dat ik er was, was het soort van "Spring Break", voor de geslaagde highschoolers, ook wel "Schoolies" genoemd. Dus precies die week liepen er overal stomdronken 18-jarigen rond en elke avond hadden ze een ander thema feestje. Ik vond t wel grappig, maar de meeste vonden t vooral irritant dat er zoveel dronkem jongeren rondliepen. Ook hier in Airlie beach kon je niet echt in zee zwemmem door de stringers, dodelijke kwallen, dus er was een prachtige lagoon met uitzicht over t strand en de zee. Hier hebben we de meeste dagen gewoon gechillt en 's avonds kon je er bbq-en bij de public barby's.
De dag van mijn whitsunday trip was aangebroken en ik liep naar de haven. Ik had de trip in Cairns geboekt en ik zat op de partyboot 'Spank me'. Je kon kiezen uit allerlei boot-opties, zoals duiken, party, relax, romantisch, actief etc. ik had gekozen voor een actieve party boot. Aangekomen bij de boot, is t eerste wat de kapiteit zegt: "Guys, this is NOT a party-boat", nou lekker dan. Ik zat tussen allemaal stelletjes en groepjes, voornamelijk jonge meisjes, dus ik zag t alweer helemaal voor me. Haha, ik was samen met nog n andere nederlandse jongen de enige solo-backpacker, dus wat dat beteft was t absoluut geslaagd haha not. Het was verder wel heel gezellig en het zeilen was zooo gaaf. T was een raceboot, met grote zeilen en van die draaidingen op t dek zoals je bij raceboten ziet. Dat was dus t actieve gedeelte, we mochten meehelpen met zeilen en dat was wel heel leuk en ik heb me prima vermaakt met iedereen, maar toch was t niet helemaal wat ik had gehoopt. De eerste nacht lag iedereen al om half 11 in bed en de tweede nacht zelfs om 9u, beetje jammer, maar t was zooo mooi daar! White haven beach was een paradijs!! Een onbewoond eiland, waar geen boten kwamen en helemaal niks was. Prachtig!!