Seminyak en Ubud

20 oktober 2013 - Ubud, Indonesië

Heeejjj allemaal!

Hoe is t daar? Ik hoorde best wel slecht weer, veel regen??
T is nu zondagochtend en m'n moeder is vrijdagmiddag aangekomen! Ik was al een paar dagen in Seminyak voordat ze aankwam, dus ik had al wat voorwerk gedaan. In Seminyak zat ik in een hostel met allemaal leuke mensen. Donderdagochtend ontmoette ik een meisje uit Canada en een meisje uit Zuid-Afrika, we hebben een hele leuke dag gehad. 'S ochtends gingen we shoppen en t Canadese meisje vertelde ons over één of andere treasure hunt. Geo cashing heet t, op allerlei plaatsen all over the world, zijn treasures verstopt en met hints en navigatie kan je die opsporen. Dus die middag zijn we op zoek gegaan naar een Geo Cash die ergens in de buurt lag, dachten we.... T leek heel dichtbij, maar we hebben er 4u over gedaan om m te vinden :) T is wel heel leuk, want je gaat op pad met een doel en onderweg kom je vanalles tegen wat je normaal gesproken niet zou zien. Maar we hebben m gevonden!! In die treasure, deze keer was t een mint doosje, zat een klein boekje waar je je naam en de datum in opschrijft. Mijn eerste Geo Cashing!! 'S avonds zijn we uit eten geweest en hebben we gezellig een Bintang bij een strandtentje gedronken.

De vrijdagochtend heb ik nog even op t strand gelegen voordat ik mam ging ophalen van t vliegveld. Mam kwam om 3u aan, dus daarvoor had ik alvast ingecheckt in ons hotel. Ik had een beter hotel geboekt, zodat ze even relaxed kon wennen aan Bali. Ze kwam hartstikke fit aan, dus zijn we t zwembad ingesprongen, om daarna de zonsondergang te kijken op t strand. Perfecte combinatie, piña colada en zonsondergang! We hebben wat gegeten en toen is mam vroeg naar bed gegaan, ik ging nog even wat drinken met wat mensen uit t hostel. De volgende dag zijn we lekker naar t strand geweest, vers fruit en een massage erbij. Helaas ging hier al vanalles mis, de man van de bedjes probeerde ons te belazeren, de massage was niet zo best en we werden behoorlijk lastig gevallen. Ook kwamen we erachter dat ons hotel op een belachelijk dure plek zat. Alle restaurants waren 4 x zo duur, dan normaal. Bij deze heeft mam me dus ook genomineerd voor slechtste reisleidster van t jaar. Helaas werd t nog erger, want we misten bijna de zonsondergang bij Tanah Lot tempel en konden we niet met een taxi terug naar het hotel. T was wel echt prachtig! Heel gaaf om te zien dat als t vloed wordt, de tempel omringd wordt door ze zee. 'S avonds hebben we heerlijk gegeten met live muziek!

Vanochtend zijn we naar Ubud vertrokken, voor wat cultuur en relaxing. We hebben een heel mooi hotel, met zwembad en uitzicht op monkey forrest. Straks lekker ontspannen met een massage en vanavond willen we naar een Balinese dansvoorstelling.

We denken aan jullie! Xxxxx

1. Saskia:
    20 oktober 2013
    Heel veel plezier in Ubud! wij vonden het heel leuk daar :)
    Fijn dat je nu samen met je moeder bent!
    Hoe was de dansvoorstelling? (wij vonden het super saai en we hadden op mijn aandringen nog de lange versie geboekt ook, haha)
    Geniet nog maar lekker van Bali, het lekkere eten en het zonnetje!!
  2. Sjeel:
    21 oktober 2013
    HAHAHAHAHAHAHA ik vind het echt heel grappig...slechtste reisleidster! Zie het helemaal voor me :-) Wel heel fijn dat jullie samen zijn daar. Lekker relaxen en genieten! Ik denk ook aan jullie xxx
  3. Renske:
    21 oktober 2013
    Owww Nik, wat een avontuur is het toch! Lekker dat je moeder even bij je is! Al doe je het natuurlijk super zo in je eentje! Ik kan me voorstellen dat t fijn is om even een stukje te delen! Geniet er weer van, en nu met z'n twee! XXX
  4. Inekekranenborg:
    21 oktober 2013
    Leuk verhaal, fijn dat je moeder nu ook kan genieten van al het moois. Hier gaat alles prima! Zaterdag Arnie nog gezien en gesproken bij volleybal....Hij heeft alleen voor Theo geklapt,maar niet voor Taurus..(komt nog wel)Ze hebben wel gewonnen!
    Veel plezier samen, liefs Ineke.