Nusa Lembongan

22 oktober 2013 - Nusa Lembongan, Indonesië

Heillo everybody!!

We hebben lekker aapjes gekeken in monkey forrest! Ontzettend toeristisch, maar wel heel erg grappig. Overal waar je kijkt zijn aapjes, ze klimmen op je schouder of springen tegen je op. Ubud is best een grote stad, veel straatjes, winkeltjes, auto,'s en toeristen, heel bijzonder om dan een soort van tropisch regenwoud (monkey forrest) midden in de stad te bezoeken. Daarna hebben we een reflexology massage genomen en zijn we het zwembad in gesprongen. Voor maandag hadden we een privé chauffeur geregeld om ons naar de rijstvelden te brengen, dus vroeg op om deze wereldwonderen te bekijken. Onderweg zijn we nog overgehaald om naar een traditionele Balinese dansvoorstelling te gaan. We wilden eigenlijk 's avonds gaan, maar de beste man heeft ons er gewoon naartoe gereden en ons daar gedropt. Ik was d'r niet zo blij mee, want t was meer een soort van kleutervoorstelling, met van die debiele grapjes en t had niet de sfeer van een avondvoorstelling, maargoed het dansen en de kleding was echt prachtig!! Daarna kregen we een rondleiding bij een koffieplantage. Hier op Bali hebben ze speciale Luwak koffie (schrijf je dat zo?). Deze koffie is gemaakt door een soort wilde kat, hij eet bepaalde vruchten waar hij speciale koffiebonen mee produceert (lees: uitpoept) en hier maken ze koffie van! Echt briljant, hoe komen ze erop! Je kon de koffie ook proberen, dus mijn stoere mama heeft het geproefd en ze vond t heeeerlijk!! We keken uit over een prachtig rijstterras, echt genieten!

Nu zitten we op een prachtig eiland aan de zuid-west kust van Bali; Nusa Lembongan. Wat een paradijs!!!! Helder blauw water, prachtig strand en lekker rustig, weinig toeristen. We hebben een hotel aan t strand, vanuit onze kamer kijk je zo uit op zee!!! We gaan straks een scootertje huren om het eiland te verkennen. Hopelijk ben ik niet doof aan t einde van de dag, door al t gegil van m'n moeder in m'n oor ;)

Sorry voor de slechte foto's, t apparaatje waarmee ik foto's van m'n camera op de iPad kan zetten is kapot gegaan, dus kan nu alleen maar foto's van m'n telefoon gebruiken.

Kusjesssss xxxx

1. Arnie:
    22 oktober 2013
    Als je vertelt welke vruchten die Luwak kat eet....; neem ik er ook een paar. Kan ik Karin verrassen bij thuiskomst.
  2. Janneke en Feline:
    27 oktober 2013