Nusa Lembongan en Nusa Ceningan

27 oktober 2013 - Sanur, Indonesië

Vanochtend heb ik mama op het vliegveld afgezet. Ze gaat alweer naar huis :( ik moest toch wel even een traantje wegpinken. Klinkt heel gek, maar het voelt heel raar om haar weg te brengen en weer alleen verder te gaan. In het begin had ik juist wat moeite om me aan te passen, om weer samen met iemand te reizen, maar het was echt heerlijk dat ze er was en ik ga d'r wel missen! We hebben Ontzettend leuke dagen gehad op de eilanden Nusa Lembongan en Nusa Ceningan. Wat was dat genieten. Met de scooter de eilanden verkennen, prachtige uitzichten, wind in de haren, gillende moeder achterop en een blauwe kont van alle gaten en hobbels in de weg, beter kan niet. De eerste poging om een strand te vinden was helaas mislukt, het eiland is eigenlijk te klein om te verdwalen, maar iedere keer als we ergens reden, hadden we het idee dat we verkeerd zaten en reden we maar weer terug. Uiteindelijk hebben we het opgegeven en namen we toch maar genoegen met het strand voor ons hotel, ook lekker hoor. De volgende dag kwamen we erachter, dat we bij onze zoektocht naar stranden iedere keer heel dichtbij een strand zaten en we dus te vroeg omgekeerd zijn, haha puntje voor Nikki de reisleidster. Not!
Over de uitzichten en de zonsondergangen zal ik het maar niet hebben, want ik heb al die boze reacties op mijn facebookfoto's al gezien. Maar het was best wel onwerkelijk, zoooo mooi!!
Donderdag ben ik 's ochtends vroeg opgestaan om te gaan duiken. Ik heb 2 duiken gemaakt en was om een uur of 1 alweer terug, zodat mam en ik lekker konden lunchen en nog wat aan de dag hadden. Het duiken was echt heel bijzonder. De eerste duik was bij Manta Bay en de naam zegt het al, daar heb ik Manta Ray's gezien!!!!!! Zoo ontzettend gaaf om die prachtige beesten onder water te zien bewegen! Zo groot en zo elegant, ik zou zo de hele dag naar ze kunnen kijken. De tweede duik was bij Crystal Bay, daar gingen we op zoek naar Molo Molo's en schildpadden, helaas hebben we ze niet gespot, maar t koraal en de vissen waren erg mooi! De Manta ray stond op mijn lijstje van dingen die ik graag wilde zien, dus die kan ik afvinken! De volgende op de lijst: Hamerhaaien in Kuta, Lombok ( maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen want dat vinden jullie vast niet goed :) ) dus dat doe ik dan ook niet!!!!
De laatste dag op het eiland hebben we toch nog een poging gewaagd om de verborgen stranden van Nusa Ceningan te zoeken. Ik wist nu ongeveer waar we heen moesten, dus zonder enige moeite zijn we daar in één keer heen gereden. We zijn naar The Blue Lagoon gereden; een prachtige klif met paradijs blauw water. Je kon hier ook cliffjumpen, maar dat hebben we aan de dronken Australische buurjongens overgelaten. We zijn bij allemaal verschillende strandjes geweest, de zee was iets te wild voor ons om in te zwemmen, dus hebben we voornamelijk bij restaurants aan het strand met zwembad en uitzicht op zee gezeten. De laatste avond hebben we goed afgesloten met cocktails en verse vis!
Zaterdagochtend zijn we met de boot terug naar Sanur gegaan, om daar de laatste dag even goed te shoppen! Wij vonden Sanur de leukste plek van Bali, eigenlijk veel leuker dan Seminyak en Ubud. Het is er rustig, geen rondscheurende auto's en scooters waar je constant voor opzij moet springen, het strand is mooi en de zee is rustig zodat je tenminste lekker kan zwemmen zonder te verzuipen en als een walvis aan te spoelen. En de restaurants en het eten zijn suuuuper goed. Jammer dat we hier maar 1 dagje hadden, want dit is echt een leuke stad! Aan t eind van de dag hebben we een voetmassage van een uur gehad en daarna nog een rugmassage, om maar even decadent te doen hihi.

Nu zit ik in m'n eentje bij een strandtentje in Seminyak, even lekker niksen en wat dingen uitzoeken voor de rest van mijn reis. Woensdag vertrek ik met de boot naar de Gili eilanden, dus ik heb nog een paar daagjes om in Seminyak en Padang Bai rond te hangen en hopelijk nog wat leuke mensen te ontmoeten!

Ik mis jullie en hoop dat alles goed gaat daar!! Vind het leuk om jullie reacties te lezen! Thnx voor alle steun :)

Heeeel veel kusjes en ik laat snel weer van me horen!
Xoxo

Ohja bijna vergeten, ik heb wat foto's van m'n camera af kunnen halen en geüpload, dus als je iets verder terugkijkt bij de foto's, kan je ook wat nieuwe zien! :)

1. Nikkifan:
    Coolllll.... Maarrrr er wordt niet gezwommen met hamerhaaien! Dat mag niet! Xxx
  2. MK:
    27 oktober 2013
    Supergaaf!! En juist wel met hamerhaaien zwemmen, dat zijn vast hele bijzondere dieren om te zien in het echt! Jaloersmakend hoor, nu moet ik ook maar eens beginnen met aan duikbrevet...
  3. Inekekranenborg:
    27 oktober 2013
    Wat een heerlijke tijd moeten jullie daar hebben!!
    Weet je eigenlijk wel wat die vissen denken als je jou zien.......Leuk dat je al weer nieuwe plannen maakt voor de rest van je reis!!!ik blijf je volgen hoor! hier gaat alles goed!
    De katjes zijn nu erg lief voor Theo,vooral Mojo...
    Arnie en Hans zijn bij Sjeel en theo wezen kijken.was heel leuk! liefs Ineke.

Wat een geweldige tijd moeten jullie daar hebben samen!!
  4. Sjeel:
    27 oktober 2013
    Zeg je bedoelde dat je niet met die haaien gaat duiken toch? Niet dat je het niet zegt?

en ik moest dit stukje even drie keer lezen 'HEERLIJKE VERSE VIS'! Wie ben jij en wat heb je met mijn zus gedaan?

mooie foto's ook weer!!! Mis je xxx
  5. Sjeel:
    27 oktober 2013
    Oke heerlijk is miss overdreven...
  6. Arnie:
    27 oktober 2013
    Had dat eerder verteld van dat cliffjumpen... dan was ik meegegaan! ;-) Maar mooi hoor! Geniet lekker verder in je uppie...
  7. Nikki:
    27 oktober 2013
    Haha oké mama had verse vis!!! Ze vond m wel heerlijk volgens mij!! Mare ik kom er niet helemaal uit wie de anonieme MK is??
  8. Nikki:
    27 oktober 2013
    Ha pap!! Ja je had ook mee moeten gaan!! Je had t heerlijk gevonden! Ook hele gave hoge golven om uren in te spelen!! :)
  9. KM:
    27 oktober 2013
    Lieve Nik, Bedankt voor de heerlijke vakantie en een geweldige ervaring. Het was best lastig om weg te gaan!!
    Ik heb genoten van je ondernemerslust daar kan ik nog wat van opsteken. Duiken mag je overal en altijd, je hebt mijn volste vertrouwen dat die hamerhaaien je niet opvreten. Trouwens op een paar kleine opstakels na ben je een geweldige reisleidster en reisgezelschap. Dikke kus Karin
  10. Carlijn:
    2 november 2013
    Klinkt nog steeds prima allemaal :). Zal nog best wel eens lastig zijn alleen maar probeer vooral zo veel mogelijk te genietrn! Voor je het weet is dit avontuur voorbij en misschien ga je daarna nooit meer alleen. Sinds gisteren heet de maand alweer november... de maand dat jij terug komt :)
  11. Hans:
    2 november 2013
    Lieve Nikki, 't klinkt allemaal goed en 't ziet er allemaal prachtig uit! Veelplezier daar!