Kuta is kutta, Lovina is lovely!

10 oktober 2013 - Lovina, Indonesië

Ik zal jullie niet vervelen met allemaal stomme verhalen over Kuta, zoals de mensen die liegen en lastigvallen en bedonderen maar conclusie: Kuta is Kutta! Ik ben uiteindelijk nog 1 extra nachtje in Kuta gebleven, in een hostel. Maar zelfs mijn eerste hostelervaring was een ramp, mensen die midden in de nacht aankwamen en mij de hele nacht wakker hebben gehouden enzo, beetje jammer.

Dus ben ik maandagochtend met de shuttlebus naar Ubud gegaan.
Erg leuk stadje, ik ben er maar 1 nachtje gebleven, omdat ik daar met mama naartoe wil! Denk dat zij Ubud ook wel heel leuk zal vinden. Dus de volgende ochtend ben ik vroeg verder naar het noorden gereden met de shuttlebus. In de bus kwam ik een Nederlands stelletje tegen, die ook naar Lovina ging. Ik heb echt twee hele leuke dagen met ze gehad. Toen we aankwamen in het hotel, hebben we meteen 2 scooters gehuurd en zijn we naar de Gitgit watervallen gereden. Wat een mooie omgeving, echt heel gaaf om daar met de scooter doorheen te cruisen. Daarna hebben we lekker gegeten bij een restaurantje met live muziek, maar we moesten alweer vroeg slapen want de volgende dag werden we om half 6 's ochtends opgepikt voor het dolfijnenspotten!!!!! Het was echt zooooo cool, we waren nog maar een paar minuutjes op zee of er zwommen al allemaal dolfijnen om ons heen! Ik had echt tranen in m'n ogen, zo bijzonder was het. Daarna hebben we een trip geboekt naar het Menjangan island, waar Iris en Rienk gingen snorkelen en ik ging duiken. Het was een supermooie dag en ik heb 2 leuke duiken gemaakt. Beide keren heb ik een grote black tip reef shark van ongeveer 2,5 m gezien en bij de laatste duik, helemaal aan het einde toen we al naar boven wilden gaan, zwommen er ineens 6 spotted eagle rays voorbij. We doken naar beneden en zwommen een stukje achter ze aan! Dat was echt heel gaaf! 'S avonds hebben we nog lekker wat gegeten, Bintang erbij en lekker slapen! Iris en Rienk zijn vanochtend verder gegaan richting Gili Islands, ze hebben nog maar 2 weken en doen alles wat sneller dan ik, ik blijf nog lekker een paar dagen op dit prachtige plekje in Lovina.

Vandaag wilde ik lekker aan het strand gaan liggen, maar Lovina heeft een zwart strand. Dit komt door de vulkaanuitbarstingen, waardoor het strand een aparte kleur heeft. De zee begint al meteen met rotsen en koraal, dus het strand is hier helaas niet zo relaxed, maar het zwembad des te meer! Ik had voor vanmiddag een privétour met de scooter geregeld, John van de receptie wilde me naar de hotsprings en de buddha tempel brengen. Bij t zwembad kwam ik Simone tegen, die ook alleen was en wel wat van de omgeving wilde zien, dus die is gezellig met me mee gegaan. Het was echt een superleuke dag. De tempel en de hot springs waren echt geweldig en daarna hebben we bij een heel leuk restaurantje aan t strand gegeten, met live muziek en een soort tapas-achtig menu en een f*****cking mooie zonsondergang...echt een plaatje.

Ik blijf hier sowieso nog tot zaterdag en misschien nog wel langer, het is hier zo fijn en relaxed. En ik denk dat ik morgen gewoon wéér dolfijnen ga kijken!!! :D

Dikke kussss vanuit paradijs Lovina!
Xxxxx

1. Carlijn:
    Klinkt super nikkechick!!
  2. Saskia:
    10 oktober 2013
    Trek jij die haaien aan ofzo?! Nu ben ik echt heel erg jaloers..... Maar echt super gaaf zeg!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt :) Geniet ervan!
  3. Sjeel:
    10 oktober 2013
    Oooh wat klinkt dat heerlijk nik! En wat een prachtige foto's ook! Mis je wel.. geniet!!!!
  4. Oma Mia:
    11 oktober 2013
    Lieverd wat heb je het leuk daar. Wat zijn de fot's mooi. Geniet zoveel als je kunt.
    Liefs oma Mia.
  5. Renske:
    11 oktober 2013
    Ha Nik! Het klinkt echt super tof! Leuk dat je d'r ook foto's bij zet, dan krijg je wel een goed beeld! Veel plezier nog in Lovina! X
  6. Inekekranenborg:
    13 oktober 2013
    Lieve Nikki,
    Wat leuk, alweer een update!!!! geweldig, fantastisch..Fijn dat je zoveel mooie dingen ziet en ervaart..
    Geniet, geniet,geniet!!
    liefs, Ineke.