Jetlags & BBQ

20 november 2014 - Cairns, Australië

Zooooo halloo vanuit Down Under!!

Na 2 dagen en 2 nachten reizen, op bankjes op t vliegveld liggen en een dagje in Singapore ben ik (nu alweer 1,5 week geleden) eindelijk aangekomen in Australië!! Jeeejj, ik ben superblij maar helemaal gesloopt! In 48u heb ik ongeveer 6 a 7 uurtjes geslapen, dus ik was echt op! De vluchten gingen verder wel allemaal prima en t was heel leuk om weer in Azië te zijn! Australie was warmmmm, ik kwam smiddags aan en werd netjes opgehaald door mn hostel. Meteen een duik in t zwembad en daarna Cairns ingegaan om wat te eten. Leuke stad, strand met boardwalk, park en een paar straatjes met restaurantjes en verder is t niet zoveel. Omdat er krokodillen en kwallen in de zee zitten is t verboden om te zwemmen en op t strand liggen is ook niet veilig, dus dat was wel n btj jammer! Helaaaaas daar had ik juist zo'n zin in, maar ze hadden speciaal voor strandliefhebbers zoals ik een namaakstrand gemaakt, The Lagoon, heel chill met muziek en wifi.
Mn hele ritme was door de war dus ik had echt last van mn jetlag. Savonds kon ik niet slapen en overdag was ik kapot en viel ik steeds is in slaap, gelukkig kwam ik Hannah tegen en zijn we een paar keer wezen stappen, zodat mn ritme lekker kut bleef, maarja maakt niet uit, heb overdag toch niet zoveel uitgevoerd. Nee dat is niet waar trouwens, want ik moest allerlei dingen regelen en uitzoeken. Dingen zoals bankaccount, sofi/belastingnr etc en natuurlijk wat ik hier allemaal kan doen de komende tijd. Ik heb besloten om van Cairns naar Brisbane te reizen en alle leuke backpack activiteiten en tours te doen, dus moest ik even uitzoeken hoe en wat. Ik heb een dagje gedoken bij The Great Barrier reef en dat was wel echt gaaf! T bedrijf was wat minder, hele grote boot met veel toeristen en best wel onpersoonlijk en geen backpackers dus t was best saai, maar de duiken waren top. 1e was saai, 2e en 3e waren driftdives, dan spring je uit een varende boot en drijf je met de stroming onderwater mee langs het rif en word je later weer opgepikt. Suuuuuuupermooi koraal, meestal ben ik daar niet zo van maar t was wel echt mooi en natuurlijk haaien en schildpadden gezien dus ik was helemaal blij. Opde terugweg zag ik vanuit de bus ook nog wallaby's (kleine kangaroes), mijn dag kon niet meer stuk. Toen kwam ik terug in Cairns en had ik ineens heel erg de behoefte  verder te reizen, na een week in Cairns was ik wel weer toe aan iets nieuws. Ik wilde in eerste instantie een campertje huren en daarmee rond gaan reizen, maar dat was heel duur en onhandig en omdat er zoveel leuke dingen te doen zijn tussen Cairns en Brisbane is t helemaal niet praktisch, dus nu doe ik alles met de bus. Hop on & hop off, je kan zelf kiezen waar en wanneer je op en afstapt, helemaal leuk! Mijn eerste stop was Mission Beach. Iedereen zei dat er niks te doen was, behalve Skydiven en Raften, maar ik hoorde t woordje beach en had besloten daarheen te gaan, kan me niks schelen of er niks is. Daar aangekomen heerlijk een paar daagjes op t strand en met wat mensen van t hostel een hike gedaan. Moet zeggen dat dat best goed ging met mn enkel. Moet nog wel rustig aan doen en kan niet alles, maar ik heb niet t gevoel dat ik heel veel hoef te laten, dus ik ben allang blij dat ik lekker rond kan lopen en zelfstandig ergens heen kan, zonder taxi's en bussen enzo. Mission beach was inderdaad klein en saai, een paar restaurantjes verder gewoon een 'boerengat'. Op naar het volgende boerengat, townsville. Leuk stadje, aan het strand, park en leuke restaurantjes, maar wel heel klein.
Morgen ga ik naar Magnetic Island voor twee daagjes, geen idee wat daar te doen is, maar het is een eiland dus zal wel goed zijn.
Uit eten gaan is hier heel erg duur, dus elk hostel heen een of meerdere grote keuken en koelkasten zodat je zelf kan koken. Pasta, rijst, wraps en in de meeste parken staan soort van bbq-keukens met picknicktafels waar je gewoon gratis de bbq kan gebruiken. Samen met Hannah, Boy en Stef hebben we in Cairns een avondje gezellig ge-bbqt. Omdat alcohol hier heel duur is, drinkt iedereen hier wijn en dan voornamelijk de goedkoopste "Goon". Dit is cheapass wijn uit een pak, iedereen vindt t smerig en krijgt er een kater van, maar aangezien ik geen beste wijndrinker ben en normaal gesproken alleen Canei en superzoete troep drink ben ik helemaal in de wolken met deze "Goon" want die valt namelijk onder de "superzoete troep" jeeejjj!
Pap was jarig afgelopen week en we hadden een heel mooi cadeau laten maken voor zn verjaardag. Het werd om een uur om 6 savonds gebracht, dus heb ik om 3u snachts de wekker gezet (ja lekker tijdsverschil) om er via skype toch een beetje bij te kunnen zijn. Heel gezellig en het schilderij is heel mooi geworden. Ik wilde ook nog even met mijn superlieve oma skypen, want ik was haar helemaal vergeten te bellen voordat ik wegging, maar dat is niet gelukt! Maar dat gaan we gewoon nog een keer proberen hè Oma!!! Lijkt me leuk!!!
Over een paar dagen ga ik 2 dagen zeilen op een groot zeiljacht bij de whitsundays, daarna ga ik door naar Fraser Island waar ik 2 nachtjes ga camperen met een groep en laatste stop voor Brisbane is Noosa waar ik wat mensen ken die ik wil opzoeken! In of rond Brisbane wil ik een baantje in een bar of restaurant zoeken. Ik ben nu al een beetje op internet rond aan t kijken en er zijn wel leuke dingen te vinden!
Ik hou jullie op de hoogte en dikke kus vanuit down under!!!!

1. Sjeel:
    20 november 2014
    oooh nikje nikje nikje toch... ik zou kunnen zeggen dat ik niet jaloers ben maar dat ben ik natuurlijk wel! Leuk om weer wat van je te lezen zusterlief! Veel plezier daar, geniet!
  2. MK:
    20 november 2014
    O o, klinkt echt veel te leuk! Dacht dat je ging werken ;)
  3. Carlijn:
    24 november 2014