Back in Bali

2 augustus 2014 - Bali, Indonesië

Wat heerlijk om weer in Bali te zijn. T is alweer 6 maanden geleden, wat gaat de tijd snel. In die tijd heb ik ontzettend veel gedaan, gereisd en geleerd. En nu ben ik weer terug, helaas door een wat minder leuke ervaring, maar dat kan de pret niet drukken. Het is nu tijd om te rusten en te herstellen, en te genieten van het lekkere weer en eten op Bali!!
Ik heb een chill hostel in Sanur gevonden, een toeristisch maar toch rustig stadje aan t strand. T hostel heeft een zwembad, wat voor mij t belangrijkste is, want strand en golven in de zee is niet zo slim nu. Dus hier kan ik aan t zwembad liggen en niksen met mn pootje omhoog. Dat is dan ook wat ik de afgelopen 1,5 maand gedaan heb! T hostel heeft een keukentje dus ik heb wat boodschappen gedaan, zodat ik niet iedere keer op pad hoef als ik iets wil eten. Lekker veel fruit ennnn cornflakes en melk! Eindelijk weer eens een normaal ontbijt ipv witbrood met jam of bananenpannekoeken (heel lekker maar gaat wel n beetje vervelen op den duur) Ik huppelde rond met mn krukken, wat ontzettend onhandig was, ik kon niet eens mn fles water zelf dragen, maar er zijn hier zoveel lieve mensen die me helpen. 'S avonds haalden ze eten voor me bij de Local Warungs (restaurant) en verder voerde ik niet zoveel uit. Beetje films kijken, series online kijken, boeken lezen en ik ben begonnen met Spaans leren. Sanur is niet echt een uitgaansplek, dus iedereen die hierheen komt is niet op zoek naar feesten, dus is t vooral chillen in t hostel en gezellig biertjes drinken. Maar ik zou mezelf niet zijn als ik er niet af en toe een feestje van probeer te maken. Op een gegeven moment hadden we een leuke groep mensen bij elkaar en hebben we een superleuke tijd gehad, met vodka joss, drankspelletjes en muziek maken. Ik ben dan misschien wel mank, maar dat houdt niet in dat ik geen plezier kan hebben.
Dit hostel stikt van de Duitsers en Nederlanders, ze blijven elkaar maar opvolgen en omdat ik hier zo lang zit valt me dat heel erg op! Hartstikke gezellig natuurlijk, vooral tijdens de laatste rondes van t WK hebben we mooie avonden gehad, met veel Bintangs (Indonesisch bier) Er was hier nog een ander Nederlands meisje Pleun, die hier ook wat langer zat en we hadden t erg gezellig, samen met mijn grote vriend Frank. Frank komt uit Griekenland en heet eigenijk Giorgos, maar omdat ik zn naam niet kon uitspreken en hij steeds boos werd als ik t verkeerd zei, heb ik besloten om m maar Frank te noemen. Hij noemde mij Suzie, wat ook nergens op sloeg, maar we zijn goeie vrienden geworden en dat is wel heel cool. Tijdens t reizen kom je zo veel mensen tegen en vaak zie je ze maar een paar dagen en dan neem je weer afscheid, maar als je ergens wat langer blijft, heb je ook tijd om echte vriendschappen op te bouwen en dat is gebeurd met Pleun en Frank. Beetje ouwehoeren bij t zwembad en lekker eten, leukkk!!
De eigenaar van t hostel heeft me meegenomen naar een traditionele Balinese healer, om mijn enkel te genezen. Ik geloof er echt in, hij masseerde mn enkel met speciale olie en ik kreeg kruidenpillen mee en na de eerste behandeling kon ik al rustig zonder pijn lopen, echt heel gaaf!! T leek met magic! 3 behandelingen later ging t echt heel goed en was ik super blij. Ik kon kleine stukken lopen zonder krukken en zonder brace. Helaas heb ik in mn slaap een verkeerde beweging gemaakt en was ik weer terug bij af. Weer met krukken rondhobbelen en rustig aan doen.

Er zitten hier veel leuke kleine indonesische warungs waar je voor €1,- een heel bord vol met rijst, kip en groente kan krijgen, ook zitten er wat leuke sfeervolle restaurantjes met live muziek en heerlijk goedkoop eten. Elke avond met gezellige mensen uit eten.

Afgelopen weekend was mn verjaardag, dus vond ik dat t tijd was om wat anders te doen en ik had geen zin om weer te niksen in t hostel, dus zijn Lisa en ik naar Uluwatu gereden. Even een andere setting, we hadden een guesthouse aan t strand met n hangmatje, helemaal perfect. De avond voor mn verjaardag hebben we lekker n biertje gedronken tijdens de zonsondergang dn 's avonds was er een surffeestje bij Single Fin waar we heen gingen. Om 12u was ik jarig en kreeg ik een verjaardags magnum van Lisa jeejj!! De volgende ochtend kreeg ik ook nog een verjaardagsontbijtje op t strand!! Daarna zijn we met de scooters naar Kuta gereden om daar 's avonds mn verjaardag nog even goed te vieren. We konden in de villa van een jongen die ik ontmoet had, de villa stond leeg voor n paar dagen dus Lisa en ik zaten lekker decadent in een villa met zwembad en keuken. Overdag heb ik mezelf verwend met n spamiddagje met massage en gezichtsbehandeling en als klap op de vuurpijl tomaat met mozzarellaaa!!! Mmmmm soms mis ik t eten wel hoor! Bijvoorbeeld een zelfgemaakte appeltaart!! 'S avonds zijn we met Frank uit eten gegaan en daarna naar Skygarden, de grootste club van Kuta, waar je een uur lang gratis kan drinken als je VIP kaartjes hebt! Dus dat hebben we gedaan en dat was heel gezellig!! Helaas niet echt kunnen dansen en geen hele lange nacht, door mn enkel, maar al met al echt een superleuke verjaardag gehad!!!!!
De villa was ook echt chill, we hadden allebei een eigen kamer met kingsize bed en donzen dekbed en er was een keuken met blender. We hebben zelf pannekoeken en smoothies gemaakt, genieten!!!! T was top!! Ook heel fijn om even ergens anders te zijn en andere dingen te doen. Na 1,5 maand op dezelfde plek en niks kunnen gaat wel n klein beetje vervelen. We bleven maar n paar nachtjes in de villa, dus nu ben ik weer terug in Sanur, in de chill en recover modus. Heb veel last van mn enkel, heb waarschijnlijk toch n beetje teveel gedaan tijdens mn verjaardag, dus nu moet ik weer even rustig aan doen.

Deze week ga ik dus weer even niksen bij t zwembad en dannnnnn komen Sjeel en Tanya hierheen en ik kan niet wachten!!!! Heb dr zo'n zin in! Vind t echt heel leuk dat ze hierheen komen. Ik begin NL, vooral familie en vrienden, toch wel heel erg te missen, dus is t fijn dat een beetje thuis hierheen komt!!! Samen gaan we het eiland verkennen, duiken, strandhangen, eten en feesten! Jeeejjj! Eerst gaan we hier in Sanur even rustig bijkomen, duiken met Manta Rays, daarna gaan we n paar dagen naar t zuiden, Uluwatu naar de prachtige stranden en strandfeestjes, daarna spiritueel en cultureel doen in Ubud en daarna feesten op mn favoriete eiland: Gili T!!!!

Ik kon mn ticket naar Australie alleen wijzigen naar 26 juli of 5 oktober en aangezien mn enkel nog niet ok was om te werken en reizen in Aus en omdat Tan en Sjeel kwamen heb ik besloten dat 5 oktober beter was. Dan ben ik hopelijk helemaal hersteld en klaar om naar Australië te gaan. Ik heb een werkvisum voor een jaar en als je een jaar gewerkt hebt, kan je nog een jaar blijven, dus misschien als ik een gave baan heb gevonden als designer, blijf ik daar wel hangen de komende paar jaar. T klinkt heel drastisch en lang, maar ik bekijk alles gewoon per dag en ik zie wel hoe t loopt en hoe ik me voel. Zie er nu nog wel n beetje tegenop om te gaan werken, maar ik weet zeker dat het een superleuke tijd gaat worden. Ik kom zoveel mensen tegen die een jaar in Australië hebben gewerkt en iedereen vond t fantastisch. Na Australie wil ik heel graag naar Zuid-Amerika en Midden-Amerika, dus die staan ook al op de planning! Ik kan er gewoon geen genoeg van krijgen, reizen is echt verslavend en nieuwe mensen leren kennen is heel inspirerend! Het is bijzonder om mensen tegen te komen waar je een goeie klik mee hebt en soms meteen weet, dit is vriendschap!
Ik mis jullie allemaal verschrikkelijk en als jullie zin hebben in n vakantie ben je altijd welkom!!! Fijne vakantie en tot snell!! Dikke kuss xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. MK:
    2 augustus 2014
    Lekker hoor!!
    Hopelijk ben je snel weer helemaal hersteld!
    xx
  2. Inekekranenborg:
    4 augustus 2014
    fijn weer wat van je te lezen, ik hoop dat al je leuke voornemens uitkomen!! Veel plezier met je sussie!! liefs ineke
  3. Alma:
    6 augustus 2014
    Hi,

Wat gezellig en voorzichtig.
    Ik zal je blogs volgen. We gaan begin september voor het eerst naar Bali. Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Geniet van je vakantie,

Groetjes